Deze site is een initiatief van VNO-NCW en MKB-Nederland

04:00 PMu

Good Busy Kenniscafé: Inzet medewerkers als vrijwilliger

04:00 PMu

Good Busy Kenniscafé: Inzet medewerkers als vrijwilliger

Aanmelden

U kunt zich aanmelden voor dit evenement door op de aanmeldknop hieronder te klikken. U zult doorgeleid worden naar een externe pagina waar u zich kunt aanmelden.

Registreren

Steeds meer bedrijven geven hun medewerkers de ruimte om onder werktijd vrijwilligerswerk te doen. Een mooie ontwikkeling, blijkt ook uit het landelijke onderzoek Geven in Nederland. Maar hoe krijg je medewerkers in beweging? En hoe organiseer je zo’n programma in de praktijk?

Tijdens dit online kenniscafé delen ABN AMRO Foundation en DHL eCommerce hun aanpak, inzichten en tips.

Uitdagingen uit de praktijk

Volgens het onderzoek zijn er twee grote knelpunten voor bedrijven die hiermee aan de slag willen:

  • Hoe motiveer ik medewerkers om mee te doen?
  • Hoe richt ik het goed in binnen mijn organisatie?

Twee bedrijven uit ons netwerk vertellen hoe zij dit hebben aangepakt – inclusief de lessen die ze onderweg leerden.

Ervaringen van ABN AMRO Foundation & DHL eCommerce

Te gast in dit kenniscafé zijn:

  • Else Hofland, zakelijk leider bij ABN AMRO Foundation
  • Stephanie Ganzeboom, manager CSR bij DHL en voorzitter van DHL Cares Foundation

Beide organisaties hebben al jarenlang ervaring met medewerkersvrijwilligerswerk. Hoe zorgen zij ervoor dat medewerkers enthousiast worden én blijven? En wat maakt hun programma’s tot een succes?

Voor wie?

Dit kenniscafé is bedoeld voor professionals uit het bedrijfsleven die (mede)verantwoordelijk zijn voor het organiseren van vrijwilligerswerk door medewerkers. Je leert van andere bedrijven, wisselt ervaringen uit en krijgt concrete handvatten om zelf verder te komen.

Alles wat wordt gedeeld, blijft vertrouwelijk. Zo ontstaat een open en leerzame sfeer.

Wat kun je verwachten?

  • Praktijkverhalen van bedrijven die je voorgingen
  • Inzichten in drempels én succesfactoren
  • Antwoorden op vragen als:
    • Hoe motiveer ik mijn collega’s?
    • Wat is de ‘vrijwilligersreis’?
    • Hoe maak ik het praktisch uitvoerbaar?
  • Inspiratie, tools en nieuwe ideeën
  • Uitbreiding van je netwerk met gelijkgestemde professionals

Duur: 1 uur
Locatie: Online (via MS Teams)
Na aanmelding ontvang je automatisch de deelnamelink.

Waarom je erbij wilt zijn

  1. Je krijgt inzichten uit de praktijk – niet uit de theorie
  2. Je hoort hoe andere bedrijven het aanpakken
  3. Je krijgt praktische tools waar je direct mee aan de slag kunt
  4. Je ontmoet andere professionals die met hetzelfde bezig zijn
  5. Je groeit in je rol als aanjager van maatschappelijke betrokkenheid
  6. Je gaat weg met nieuwe energie en frisse ideeën
Good Busy Kenniscafé: Inzet medewerkers als vrijwilliger